28 Temmuz 2010 Çarşamba

Ekşili Köfte-Sulu Köfte


Eşimin üniversitede genelde tam pişmemiş olduğu için renginden dolayı yaratık köftesi :)) diye bahsettiği bu yemeğe bayılırım. Yaz sıcağında pek uygun olmasa da dün yine çok canım çekince hemen yaptim.

Genelde göz kararı yapıyorum ama bir fikir vermesi açısından;

*Yarım kg (500 gr) herhangi bir tür kıyma (ben hindi kıyma kullandım)
*1 adet orta boy rendelenmiş soğan
*1-1.5 kahve fincanı pirinç (yıkamadan ekledim)
*yarım demet maydanoz (isteğe bağlı)
*tuz karabiber
*biraz un
*terbiyesi için 1 adet yumurta sarısı ve 1 limonun suyu
*üzeri için-for garnish; ince kıyılmış taze maydanoz ve yağda yakılmış kırmızı biber

Malzemeler karıştırılırarak yoğurulur ve yuvarlak şekil verilen köfteler, un dökülmüş bir tabağın içine konur ve iyice una bulanır ve tencerenin içine yerleştirilir. Üzerini biraz geçecek kadar su eklenir ve önce orta ateşte kaynamaya başlayınca kısık ateşte pişirilir. Ocağın altını kapatmaya yakın yumurta sarısı ve limon suyu çırpılır ve içine pişme suyundan bir miktar eklenir karıştırılır ve tencereye eklenir. 5 dk sonra altı kapatılır. Servis yapılırken isteğe bağlı olara ince kıyılmış taze maydanoz ve biberli yağ konulabilir.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails