15 Mart 2009 Pazar

Rahmi Koç Müzesi Gezisi

Haliç'te Hasköy semtindeki müzeye Boğaz havası alalım diye deniz yoluyla gitmeyi tercih ettik ama havanın azizliğine uğradık. Vapurla gitmemizin bir anlamı kalmadı. Yağmurlu puslu gri bir hava vardı. Ben yine de dışarı çıkıp birkaç kare çekebildim. Üniversitedeyken seminer ve ödevler nedeniyle baya gezdiğimiz için iyi bildiğim Haliç taraflarında tekrar dolaşmak çok nostaljik geldi :) Havacılık, denizcilik, demiryolu, karayolu, iletişim, bilimsel aletler, model oyuncaklar gibi çeşitli sergileme temaları ile çok başarılı olan müze mutlaka görülmeli. Deniz kıyısındaki tarihi vagonla Hasköy'den Sütlüce'ye 14 dakikalık nostaljik bir yolculuk yapılabilir. Müzenin karşı tarafında yer alan çadırda ise imax'vari planeteryum keşif küresi olarak hizmet veriyor.

Puslu Haliç



Nyc'deki deniz taksilerini hatırladım



Hasköy'e yaklaşırken arkada tarihi Fener Rum patrikhanesi ve önde Fener vapur iskelesi


Müzeye yaklaşırken



Küçük şirin Hasköy iskelesi



Denizaltı ve yanında Fenerbahçe vapuru



Uçagın içi gezilebiliyor



Nostaljik serçe :)



Kırmızı anadol :)



Arçelik'in kafamıza kazınan robotu



Bilgisayar aleminin tarihçesi ve sağ üst tarafta disket şeklinde bilgi levhaları


Zeytinyağı üretim atölyesinin girişi



2 sene oncemiydi bu inekler İstanbul'un her tarafında karşımıza çıkıyordu gerçi ben burada değildim ama :)


Ücretsiz olan bu trenle müzeden Sütlüce'ye nostaljik kısa bir gezi yapılabiliyor



Müzenin karşı tarafındaki keşif küresi

1 yorum:

pelince dedi ki...

Ne güzel bir tur olmuş,hava kapalı olsada İstanbula doyum olmuyor:)Benimde çok hoşuma gitmişti...
Keşif küresine Borayı henüz götürmedim....Bende karşıya geçince gitmeliyim mutlaka...

Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails