3 Ocak 2010 Pazar

Amerika'da Balık-Update

Amerika'ya yeni gelen veya burada yaşayıp da halen balık dünyasını keşfedememiş olanlar için bu postu yayımlıyorum. Sevgili blog arkadaslarımdan gelen update bilgiler eşliğinde, afiyetle.. :))




tatlı su çuprası/çizgili sazan-tilapia




Morina-Cod



sazan-carp fish






palamut-acorn fish




hamsi-anchovy







ton balığı- tuna fish






somon-salmon





kefal-goby fish





mezgit-whiting fish









kalkan-halibut




alabalık-trout





kılıçbalığı-swordfish





mercan-red snapper




levrek-sea bass



uskumru-mackarel



çupra-royal dorado/scup/sea bream





eel/morey eel-yılanbalığı





branzino-akdeniz/avrupa levreği




goby fish-kayabalığı

16 yorum:

gly dedi ki...

benim icin yazmis gibisin :) balik isimlerinin ingilizcelerini ogrenmeyi surekli erteliyordum.

a_y_s_e dedi ki...

sanirim halibut kalkan degil canim. Kalkanin dugmeleri oluyor, ve daha genis bir vucudu var.

Bir de cupraya scup ya da sea bream de deniyor.

Uskumruyu unutmusun, o da benden olsun: mackarel.
opuyorum. :)))

ZencefilliÇörek dedi ki...

gly, sevindim :)

ayse, yok mackarel de vardi da netbook'um da post yazmak cok zor oluyor. gozden kacmis bu resmi eklemek. :)
evet kalkan dugmeli olur ki bu yavrusu olabilir. baska resim bulursam eklerim dugmeli sekilde :)
cupra bilgisi icin tesekkurler canim

Aybike Ceylan dedi ki...

Bazilarini bilmiyormusum, emin ol cok isime yarayacak Zencefilli COregim.
Yeni yilini da kutluyor, sevgilerimi gonderiyorum Texas'dan...

yonca dedi ki...

Canim, bu balik resimlerini gorunce yeni yememe ragmen canim balik cekti yine.Tilapia'yi sormussun. Bu baliga cizgili sazan yada tatli su cupurasi denildigi karsima cikti.Ama sanirim kabul edilmis bir turkce ismi yok.
Ben en sevdigim baligi ekleyebilirim ama bu listeye. Lufer/Blue fish.
Yeni yilda saglik ve mutluluklar diliyorum.

ZencefilliÇörek dedi ki...

Aybike'cim senin de yeni yilin kutlu olsun mulu bir yil olsun tum sevdiklerinle beraber :) derli toplu bir balik listesi sartti dimi :))

yonca'cim cok tesekkurler bilgiler icin hemen ekledim canim :)

amerikadayiz dedi ki...

Canim tam bir balik cahili olarak soruyorum, hangisi en lezizi. burda tadini tek bildigim salmon ve tuna var :))) balik tadi gelmeyen baliklari severim ben :)
ama cok super ugrasmissin valla bravo sana. ellerine saglik

ZencefilliÇörek dedi ki...

sevgili amerikadayiz, balik tadi gelmeyen baliklar demissin o zaman listedeki tatli su baliklarindan tilapia ve alabalik olabilir. tuzlu su baliklarindan da kalkan ve kicilbaligini begenirsin sanirim. :)

Yelish dedi ki...

HARIKA bir post olmus , ellerine saglik
doner doner bakarim , daha cozemedim su balik isini
somondan fenalik geldi ! :)

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Cok faydali bir yazi olmus ellerinize saglik.

beste dedi ki...

merhabalar, bende balik isimlerini ingilizce-fransizcasini hazirlamistim goz atmak istersen! resimli olmasi sahane olmus baliklari tanimayanlara :) sevgiler

http://bestebonnard.blogspot.com/2008/12/atlantik-mans-baliklari.html

beste dedi ki...

yenileyecegim listemi senin postada referans verecegim fotograflar icin:) sevgiler

Mehmet KIRKICI dedi ki...

Mezgit ile kefal yer değiştirmiş.
Düzeltirseniz daha güzel olur.

Elinize sağlık çok güzel bir sayfa.
Mehmet KIRKICI

philosophique dedi ki...

Merhaba,
Ben bu sayfaya donup donup bakiyorum da bir tesekkur edeyim dedim. Mesela dun yine markette tanesi 99 cent'e bir balik gordum. Ne oldugunu bilmedigim icin almadim. Bugun de bu yuzden aradim yine bu yaziyi. Simdi kefal oldugunu gordum, pisman oldum!:)
Ayrica benim eklemek istedigim balik da grouper = orfoz.
Bizim buralara pek gelmiyor tabi ama Amerika'nin guneyinde bulunuyor.
Sevgiler!

ZencefilliÇörek dedi ki...

hatirlatma icin tesekkurler philosophique :) eksikler var evet yeni bir update gerekiyor yakinlarda..:)

Bebek Yapım Bakım Onarım dedi ki...

fevkalade!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails