24 Ekim 2008 Cuma

Kırmızı Biber Dolması

Kırmızı biber istenilen adet kadar. Ben bizim buraların biberleri kafam kadar olduğu için 4 adet kullandım :) ve değişiklik olsun diye bulgurla denemek istedim. Halloween yaklaşırken balkabaklı bir tabakta servis yaptım. :)

İç malzeme

-1.5 su bardağı kadar ince bulgur
-bir adet orta boy kuru soğan
-bir avuç maydanoz
-bir yemek kaşığı biber salçası
-tuz, karabiber

Hazırlanışı

Biberler yıkanır ve sap kısımları kesilir, çekirdekleri çıkarılır. Kapakları atılmaz. İç malzeme hazırlanır. Ben fırın ısısında bulgurlar pişeceği için iç malzemeyi önceden pişirmedim. Bulgur bir kaba konur. Üzerine soğanlar rendelenir, maydonozlar ince ince kıyılır. Salça, tuz ve biberi eklenir. Hazırlananan harç biberlerin içine doldurulur. Önceden ayrılan kapaklar kapatılır ve fırın tepsisine dizilir. Bir su bardağı sıcak suda bir yemek kaşığı salça eritilir ve bir yemek kaşığı zeytinyağı da eklenip biberlerin altına dökülür ve uygun ısıda biberler yumuşayıncaya kadar pişirilir. Sarımsaklı yoğurtla servis yapılır. İç harcı biraz kısıra benzedi bu şekilde. Gelecek sefere iç malzeme olarak bulgur pilavını denemeyi veya kalın bulgur kullanmayı da düşünüyorum.

2 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

elinize sağlık.
*
bloglarla ilgili durumlar bilginiz dahilinde.
sayfanızda belirterek destek olabilirsiniz.*
sevgiler..

NuNu

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık dolmalar çok güzel görünüyor:)
Ayıcıklı kup kek kalıpmalrımı Kansas'dan Hobby land tarzı bir yerden aldım çok hatırlayamıyorum ama markası Wilton sanırım Wilton marka satan yerlerden bulabilirsin:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails