13 Kasım 2008 Perşembe

Milföy'den ıspanaklı küçük rulolar


Buzlukta bekleyen milföylerden börek yapmayı düşünüyordum. Ancak az sayıda olduğu için böreğe yetmeyecekti. Ben de milföy hamurlarını küçük rulolar şeklinde değerlendirmeye karar verdim.

Malzemeler

-İstenildiği adet kadar milföy
-İç malzeme

Ben önceden yağsız tavada hafifçe çevirdiğim ıspanaklı soğanlı içi koydum. Bu karışıma istenirse peynir de ilave edilebilir. Milfoy zaten yağlı olduğu için hamurların arasına ayrıca sos koymuyoruz.

Hazırlanışı

Bizim buradaki milföyler Türkiye'de satılanlar gibi kare şeklinde değil. Ondan daha büyükçe dikdörtgenler şeklinde ve paket içinde katlanmış olarak satılıyorlar. Dolayısıyla kullanmadan en az 40 dk önce buzluktan çıkartıp çözülmesini bekliyorum yoksa kırılabiliyorlar.

Ben her bir milföyü iki parmak eninde ve uzunca dikdörtgenler şeklinde kestim ve bir başa iç malzemeyi koyup yuvarladım. Bu esnada rulonun her iki ucu da açık olduğu için iç malzeme dışarı taşabiliyor ama önemli değil. Sonuçta elimizle iki taraftan iç malzemeyi sıkıca bastırıyoruz. Bu şekilde hazırladığımız ince uzun ruloları bir veya ikişer parmak eninde kesip daha küçük rulolar elde edip fırın tepsimize diziyoruz. Bu sırada iç malzeme taşmışsa bir kez daha düzeltme yapıp üzerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpip (istenirse herhangi bir peynir rendesi de serpilir) uygun ısıda pişiriyoruz. Yiyenler Starbucks'ta satılan tuzlu değişik pasta türleri gibi olduğunu hatta daha güzel olduğunu söylediler. :) Denemenizi tavsiye ederim.

1 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok şirinlerr
hemde lezzetlidir gerçekten eline sağlık canım..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails