24 Aralık 2008 Çarşamba

Ricotta Peynirli Kek


Burada lor peyniri bulamadığım zaman yerine Ricotta peynirini kullanıyorum. Ricotta, labne ve mascarpone peynirleri gibi tatlımsı tadıyla özellikle şekerli hamur işlerine çok yakışıyor. Börek için aldığım büyük ambalaji bitiremeyince kek yaparak değerlendirmeye karar verdim. Peynir kek hamuruna yumuşaklık ve lezzetli bir tat verdi.

Malzemeler

-2 yumurta
-1 bardak şeker
-1/3 bardak sıvıyağ
-1 bardak Ricotta/lor peyniri
-1 bardak yoğurt
-2 bardak un
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-üzeri için isteğe bağlı meyve

Hazırlanışı

Şeker ve yumurta çırpılır. Ardından sırasıyla peynir, yoğurt ve kuru malzemeler elenerek karışıma eklenir. Hepsi karıştırılır. Yağlanmış fırın kabına dökülür. Üzeri isteğe bağlı meyva parcaları ile süslenir. Ben blueberry ile süsledim. Önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

4 yorum:

a_y_s_e dedi ki...

mmm- super gorunuyor bu. ben gelince bir yapayim- size emailliyeyim!

bu arada ben mascarpone'yi kaymak niyetine yiyorum kahvaltida- denemediyse fena olmuyor. Ama pofidik kaymak gibi degil de, yamulmus afyon kaymagi gibi oluyor. Afyon kaymagi kadar puruzsuz olmuyor yani...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ben bu tarifi cok begendim, ellerine saglik.
Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle..

ZencefilliÇörek dedi ki...

Ayse, tamamen goz karari yaptim olculeri. istersen baska seyler de ekleyebilirsin kendi zevkine gore. mascarpone kaymak uyarisini iyi soyledin. ben de deneyeyim.

Aybike, tesekkurler canim. ben de peynirli tatli kekleri ayri seviyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

mutlu sağlıklı bir yıl dilerim herşey gönlünce olsun cnm
tarif değişik ve güzel denenecekler listesine aldım
öptüm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails