7 Eylül 2010 Salı

Su Muhallebisi


Tarif buradan ben ölçüyü iki katına çıkardım. Bazı tariflerde içinde hiç şeker kullanılmayan muhallebi bu tarifte şekerle yapılıyor. Sonuç güzel ama benim damak tadıma göre bir dahaki sefere ya hiç şeker koymayacağım yada yarıya indireceğim. Arzu edilirse pişerken de içine biraz gülsuyu konulabilir.

*5 su bardağı (1 lt) süt
*6 yemek kaşığı nişasta (silme)
*5-6 yemek kaşığı şeker (damak tadınıza göre şeker miktarını azaltıp arttırabilirsiniz)
* bir tutam tuz
*üzeri için gülsuyu ile pudra şekeri veya reçel

Muhallebi piştikten sonra en az 2 saat buzdolabında bekletilir. Üzerine gülsuyu, pudra şekeri veya reçel eklenerek servis yapılır. Ben vişne receliyle servis yaptım.

1 yorum:

Ilkay dedi ki...

Bu seferki harikaydı! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails